Piaggio Hexagon Forum
Forum posiadaczy i miłośników maxi-skutera Piaggio Hexagon.
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Zaloguj
Forum Piaggio Hexagon Forum Strona Główna
->
Problemy techniczne
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
Komentarze co do pracy forum
----------------
Komentarze, uwagi co do pracy forum.
- PIAGGIO HEXAGON FORUM -
----------------
Forum Ogólne
Spotkania i Zloty
Twój Hexagon
Kupuje Hexagona
Tutaj się witamy !
- WARSZTAT -
----------------
Problemy techniczne
Jak naprawiłem
Tuning, Modyfikacje
Warsztaty, Serwisy, Sklepy...
Instrukcje, schematy itp.
- BAZAR -
----------------
Sprzedam
Kupię
Zamienię
- OFF TOPIC -
----------------
Bla Bla Bla...
Ciekawe ogłoszenia Hexagonów
Humor :)
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Gość
Wysłany: Pią 16:08, 14 Sie 2015
Temat postu:
Ponawiam ponowiony temat, mianowicie jak wygląda półwahacz tylny? Może ktoś podesłać zdjęcie albo jakoś dobrze mnie pokierować? U mnie tylne kolo nie było podkręcane od 19 lat i mam wielki problem, by go zdjąć.
Heksio
Wysłany: Sob 15:16, 09 Sie 2014
Temat postu:
1. odkręcasz dolną śrubę prawego amortyzatora
2. Odkręcasz połączenie tłumika
3. odkręcasz mocowania tłumika
4. odkręcasz dwie przednie śruby półwahacza
5. ściągasz tłumik
6. przykręcasz trochę dwie przednie śruby półwahacza
7. wkładasz w szprychy kij od szczotki blokując koło
8. odkręcasz śrubę koła, lekko - nie do końca
9. odkręcasz zacisk hamulcowy - dwie główne śruby
10. odblokowujesz i wyciągasz klocki hamulcowe
11. ściskasz tłoczek szczęki
12. kombinując ściągasz zacisk z pomiędzy tarczy a felgi i podwieszasz go gdzieś na drucie do nadwozia
13. Odkręcasz przednie śruby półwahacza
14. odkręcasz śrubę koła
15. upewniasz się, że tył skuta wisi ponad ziemią, ewentualnie dociążasz przód, lub podpierasz cegłą tył
16. ściągasz koło
ratovnik
Wysłany: Pią 12:23, 08 Sie 2014
Temat postu:
Heksio, z tylu mam tarczę.
Czyli w moim przypadku, odkręca i ściągam tłumik, odkręcam śrubę koła, ściągam tą dużą osłonę metalową, luzuję szczęki hamulca i koło można wyjąć?
Od strony silnika nic nie trzeba odkręcać?
Heksio
Wysłany: Czw 14:01, 07 Sie 2014
Temat postu:
ratovnik - a masz tam tarczę z tyłu u siebie?
Jeśli nie, to jest mniej więcej tak jak opisał hex 125.
Jeśli masz tarczę to musisz też zdemontować zacisk, chyba, że uda Ci się go wydobyć po zdjęciu klocków i ściśnięciu tłoka z pomiędzy tarczy a felgi. Raz mi się udało
Jeśli masz bęben, to najpierw całkiem zluzuj linkę hamulca aby szczęki się cofnęły na maksa. Dopiero wtedy szarp się z felgą, inaczej uszkodzisz okładziny cierne.
Pamiętaj o wyważeniu uzbrojonego koła!
Niestety nie wszyscy gumiarze to robią, ale warto poszukać takiego co ma odpowiednią maszynę. ewentualnie można wyważyć statycznie, jeśli masz w pobliżu gumiarza co robi też w motocyklach.
hex 125
Wysłany: Czw 12:26, 07 Sie 2014
Temat postu:
Po pierwsze trzeba odkręcić tłumik, jest on przymocowany czterema śrubami. Ja najpierw odkręcam te przy kolanku, później dwie imbusowe którymi tłumik jest przymocowany do silnika. Jeżeli już zdemontujesz tłumik, wyjmij ,,kapsel''(płaskim śrubokrętem) który ochrania śrubę. Jest tam zabezpieczenie które zdemontujesz intuicyjnie. Na koniec odkręcasz śrube kluczem 24. To jest ,, instrukcja'' do koła z hexagona z 96'. Może sięniewiele różnić od twojej
ratovnik
Wysłany: Czw 2:11, 07 Sie 2014
Temat postu:
Panowie, odświeżam temat. Mam całe koło, które muszę zamienić, ponieważ z tyłu obecne jest lekko łyse.
Jak się za to zabrać, którą śrubę odkręcić, gdzie ona jest, każda wskazówka będzie pomocna
Hexagon GTX125, 2000r.
przemek
Wysłany: Pią 17:28, 16 Kwi 2010
Temat postu:
przy zdjęciu tylnego koła nie obędzie się bez zdjęcia tłumika na całe szczęście żeby go odkręcić masz tylko cztery śruby
guli
Wysłany: Pią 11:15, 16 Kwi 2010
Temat postu:
Napiszcie proszę, czy do zdjęcia tylnego koła trzeba demontować tłumik wydechu i czy dużo jest z tym roboty.
przemek
Wysłany: Pon 17:28, 12 Kwi 2010
Temat postu:
u mnie po odkręceniu nakrętki koło nie chciało luźno zejść a po poluzowaniu hamulca zeszło bez najmniejszych oporów. być może przy tarczy z tyłu trzeba coś jeszcze odkręcać u mnie jest bęben
skuterek55
Wysłany: Nie 19:56, 11 Kwi 2010
Temat postu:
Nie wiem co za skutery macie ale ja w swoim hexagonie odkręcałem koło i nie musiałem odkręcać pół skutera
mateo125
Wysłany: Nie 19:21, 11 Kwi 2010
Temat postu:
Po otkręceniu tej śruby zostaje Ci jeszcze otkręcenie pól wahacza/ośki , jeszcze amortyzator i 5 śrub(imbusów) i dopiero wtedy koło zejdzie.
Moim zdaniem hamuleca nie trzeba ruszać!
Ja tak zdjełem koło gdy miałem przbite koło.
NIe wiem jak w przypadku tych kół z hamulcem bębnowym, ja mam z tyłu tarcze.
Za zaklejenie dziury zapłaciłem 20zł
przemek
Wysłany: Nie 13:18, 11 Kwi 2010
Temat postu:
widze że nie tylko u mnie jest problem z odkręceniem tylnego koła Po odkręceniu tej nakrętki koło ci zejdzie. jeżeli nie to musisz poluzować dodatkowo tylny hamulec
mardul
Wysłany: Sob 15:37, 10 Kwi 2010
Temat postu:
No właśnie byłem spytać w wulkanizacji powiedzieli mi że nie mają czasu i najlepiej jak bym przyniósł samo koło. no właśnie próbowałem i jest tak mocno dokręcone że nie mam siły, Czyli wystarczy odkręcić tą jedną śrubę na środku i koło zejdzie?
Abach
Wysłany: Sob 14:50, 10 Kwi 2010
Temat postu:
Skoro wybierasz się do wulkanizacji, to czemu uparłeś się, aby sam zdjąć koło? Podpompuj i podjedź, oni na pewno Ci odkręcą.
Jeżeli jednak upust powietrza jest tak duży, że nie dasz rady podjechać do wulkanizacji, próbuj odkręcić w lewo. Przeciwnie do wskazówek zegara. Pomocny będzie pneumat lub klucz elektryczny do odkręcania kół.
mardul
Wysłany: Sob 9:21, 10 Kwi 2010
Temat postu: Odkręcenie tylnego koła
Witam
jestem posiadaczem Hexagon'a od tygodnia i zaczęło wylatywać mi powietrze, chcę odkręcić tylne koło by iść do wulkanizacji, lecz nie potrafię tego zrobić..( kompletnie zielony)
zdjąłem taki kapselek potem było zabespieczenie i tam pojawiła mi się śruba na klucz 24, lecz próbuję i w prawo i lewo i nie mogę go odkręcić. czy on jest tak mocno przykręcony czy po prostu ja źle się zabieram za to?
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by
Sopel
&
Download
Regulamin