Autor |
Wiadomość |
marel12467 |
Wysłany: Czw 17:01, 17 Maj 2012 Temat postu: |
|
Heksio napisał: | Generalnie - albo w amorach zrobiła Ci się kasza, olej zgęstniał co powoduje, że nie puszcza tłoka, albo amory masz zatarte - więcej się dowiesz jak je rozłożysz... Wtedy też możesz delikatnie wyjąć uszczelniacz i dobrać coś na przykład w larssonie. |
Może to trochę śmieszne ale zrobiło się cieplej i lagi chodzą lepiej , odnawiam temat jeśli ktoś może podać jaki jest rozmiar tych uszczelniaczy albo podać link do sklepu był bym wdzięczny. |
|
 |
Heksio |
Wysłany: Śro 17:38, 02 Maj 2012 Temat postu: |
|
Nie wiem, (bo nie ma danych) jaki jest skok amorów w Heksie, ale sądząc po przestrzeni pomiędzy kołem a błotnikiem - wcale nie powinien być za duży. Tak jak mówiłem - poszperaj w necie naocznie o znajdź amory takie jak twoje w innym moto ze stajni - Piaggio, Vespa, Aprilia - jak znajdziesz to otem trzeba szpernąć w necie za serwisówką albo pochodzić po sklepach w necie.
Druga opcja mniej czasochłonna - to rozmontować lagi. Jedna z nich będzie chodzić lepiej a druga gorzej. Bierz tę słabszą (prawdopodobnie z prawej strony), demontuj uszczelniacz, zmierz i do sklepu
Niestety nie ma innej opcji jak przetrzeć w tej materii szlaki, skoro masz "limitowaną edycję"  |
|
 |
marel12467 |
Wysłany: Śro 16:49, 02 Maj 2012 Temat postu: |
|
Heksio napisał: | Generalnie - albo w amorach zrobiła Ci się kasza, olej zgęstniał co powoduje, że nie puszcza tłoka, albo amory masz zatarte - więcej się dowiesz jak je rozłożysz... Wtedy też możesz delikatnie wyjąć uszczelniacz i dobrać coś na przykład w larssonie. |
problem w tym że nie chcę rozbierać bez uszczelniaczy , rury lag są gładkie , tyle że nie chcą chodzić tak płynnie tylko prawie wcale nie chodzą , dlatego eż potrzebuję rozmiar tych uszcz aby to rozebrać i po drodze wymienić . |
|
 |
Heksio |
Wysłany: Śro 16:05, 02 Maj 2012 Temat postu: |
|
Generalnie - albo w amorach zrobiła Ci się kasza, olej zgęstniał co powoduje, że nie puszcza tłoka, albo amory masz zatarte - więcej się dowiesz jak je rozłożysz... Wtedy też możesz delikatnie wyjąć uszczelniacz i dobrać coś na przykład w larssonie. |
|
 |
marel12467 |
Wysłany: Pon 18:39, 30 Kwi 2012 Temat postu: |
|
Heksio napisał: | Zapewne standardowy okres eksploatacyjny - płyny w amorach warto wymieniać raz na dwa lata a jak już się to robi to warto razem z uszczelniaczami  |
No u mnie nie wymieniane juz z 4 lata , sorry ze wczesniej sie nie podpisałem . |
|
 |
Gość |
Wysłany: Pon 18:38, 30 Kwi 2012 Temat postu: |
|
mateo125 napisał: | No właśnie, co jest przyczyną wymiany  |
lagi mam dokładnie takie jak te na zdjęciu wklejonym na forum przedstawiające lag i zacisk hamulcowy
Mam problem bo zawieszenie przednie prawie wogóle nie pracuje , jest strasznie sztywno , dodatkowo uszczelniacze puszczają delikatnie olej , i chciałem je wymienić , tylko nie wiem dlaczego przednie zawiasy prawie wcale nie pracują ????? |
|
 |
Heksio |
Wysłany: Czw 5:08, 12 Kwi 2012 Temat postu: |
|
Zapewne standardowy okres eksploatacyjny - płyny w amorach warto wymieniać raz na dwa lata a jak już się to robi to warto razem z uszczelniaczami  |
|
 |
mateo125 |
Wysłany: Śro 17:09, 11 Kwi 2012 Temat postu: |
|
No właśnie, co jest przyczyną wymiany  |
|
 |
Heksio |
Wysłany: Śro 5:04, 11 Kwi 2012 Temat postu: |
|
sam zainteresowany mógłby dodać jakieś fotki swoich zawiechów  |
|
 |
mateo125 |
Wysłany: Wto 12:11, 10 Kwi 2012 Temat postu: |
|
Zacisk jest identyczny jak mój tarcza też mi się wydaje znajoma |
|
 |
Heksio |
|
 |
mateo125 |
|
 |
Heksio |
Wysłany: Wto 11:57, 10 Kwi 2012 Temat postu: |
|
Tak, widać spore różnice w samych amorach, bo półka to odrębna sprawa. Czyli przynajmniej teoretycznie X9 odpada...
Chyba że zaszła jakaś zmiana pomiędzy rocznikiem 2002 a późniejszymi modelami bo wskazane przez Ciebie są z 2007 roku.
No i warto też sprawdzić Aprilię  |
|
 |
mateo125 |
|
 |
Heksio |
Wysłany: Wto 11:28, 10 Kwi 2012 Temat postu: |
|
Nic nie ma na pewno - przecież te lagi w Heksie były tylko eksperymentem. Na pewno nie wrzucili ich z nikąd tylko zastosowali to co już mieli. A więc trzeba sprawdzić co tam w 2001/2002 jeszcze w Piaggio powstawało. Na pewno X9, ale co do innych to nie wiem.
Nie ma co się kierować rozmiarem koła - przecież konstrukcja wideł wszystko kompensuje. Trzeba po prostu najpierw porównać na wygląd a dopiero potem podejść z suwmiarką i miarą  |
|
 |