Autor Wiadomość
marel12467
PostWysłany: Czw 17:01, 17 Maj 2012    Temat postu:


Heksio napisał:
Generalnie - albo w amorach zrobiła Ci się kasza, olej zgęstniał co powoduje, że nie puszcza tłoka, albo amory masz zatarte - więcej się dowiesz jak je rozłożysz... Sad Wtedy też możesz delikatnie wyjąć uszczelniacz i dobrać coś na przykład w larssonie.



Może to trochę śmieszne ale zrobiło się cieplej i lagi chodzą lepiej , odnawiam temat jeśli ktoś może podać jaki jest rozmiar tych uszczelniaczy albo podać link do sklepu był bym wdzięczny.
Heksio
PostWysłany: Śro 17:38, 02 Maj 2012    Temat postu:

Nie wiem, (bo nie ma danych) jaki jest skok amorów w Heksie, ale sądząc po przestrzeni pomiędzy kołem a błotnikiem - wcale nie powinien być za duży. Tak jak mówiłem - poszperaj w necie naocznie o znajdź amory takie jak twoje w innym moto ze stajni - Piaggio, Vespa, Aprilia - jak znajdziesz to otem trzeba szpernąć w necie za serwisówką albo pochodzić po sklepach w necie.
Druga opcja mniej czasochłonna - to rozmontować lagi. Jedna z nich będzie chodzić lepiej a druga gorzej. Bierz tę słabszą (prawdopodobnie z prawej strony), demontuj uszczelniacz, zmierz i do sklepu Smile

Niestety nie ma innej opcji jak przetrzeć w tej materii szlaki, skoro masz "limitowaną edycję" Smile
marel12467
PostWysłany: Śro 16:49, 02 Maj 2012    Temat postu:


Heksio napisał:
Generalnie - albo w amorach zrobiła Ci się kasza, olej zgęstniał co powoduje, że nie puszcza tłoka, albo amory masz zatarte - więcej się dowiesz jak je rozłożysz... Sad Wtedy też możesz delikatnie wyjąć uszczelniacz i dobrać coś na przykład w larssonie.



problem w tym że nie chcę rozbierać bez uszczelniaczy , rury lag są gładkie , tyle że nie chcą chodzić tak płynnie tylko prawie wcale nie chodzą , dlatego eż potrzebuję rozmiar tych uszcz aby to rozebrać i po drodze wymienić .
Heksio
PostWysłany: Śro 16:05, 02 Maj 2012    Temat postu:

Generalnie - albo w amorach zrobiła Ci się kasza, olej zgęstniał co powoduje, że nie puszcza tłoka, albo amory masz zatarte - więcej się dowiesz jak je rozłożysz... Sad Wtedy też możesz delikatnie wyjąć uszczelniacz i dobrać coś na przykład w larssonie.
marel12467
PostWysłany: Pon 18:39, 30 Kwi 2012    Temat postu:


Heksio napisał:
Zapewne standardowy okres eksploatacyjny - płyny w amorach warto wymieniać raz na dwa lata a jak już się to robi to warto razem z uszczelniaczami Smile


No u mnie nie wymieniane juz z 4 lata , sorry ze wczesniej sie nie podpisałem .
Gość
PostWysłany: Pon 18:38, 30 Kwi 2012    Temat postu:


mateo125 napisał:
No właśnie, co jest przyczyną wymiany Question Idea



lagi mam dokładnie takie jak te na zdjęciu wklejonym na forum przedstawiające lag i zacisk hamulcowy




Mam problem bo zawieszenie przednie prawie wogóle nie pracuje , jest strasznie sztywno , dodatkowo uszczelniacze puszczają delikatnie olej , i chciałem je wymienić , tylko nie wiem dlaczego przednie zawiasy prawie wcale nie pracują ?????
Heksio
PostWysłany: Czw 5:08, 12 Kwi 2012    Temat postu:

Zapewne standardowy okres eksploatacyjny - płyny w amorach warto wymieniać raz na dwa lata a jak już się to robi to warto razem z uszczelniaczami Smile
mateo125
PostWysłany: Śro 17:09, 11 Kwi 2012    Temat postu:

No właśnie, co jest przyczyną wymiany Question Idea
Heksio
PostWysłany: Śro 5:04, 11 Kwi 2012    Temat postu:

sam zainteresowany mógłby dodać jakieś fotki swoich zawiechów Smile
mateo125
PostWysłany: Wto 12:11, 10 Kwi 2012    Temat postu:

Zacisk jest identyczny jak mój Razz tarcza też mi się wydaje znajoma
Heksio
PostWysłany: Wto 12:08, 10 Kwi 2012    Temat postu:

a co powiesz na to:



http://picasaweb.google.com/alessioebeatrice2/PiaggioHexagon180SostituzioneCinghiaERulli#5022616889096837890

Jedno co jest pewne to to, że felga ma wzór stosowany w Vespie...
mateo125
PostWysłany: Wto 12:03, 10 Kwi 2012    Temat postu:

http://allegro.pl/piaggio-x9-125-amortyzatory-lagi-czesci-wszystko-i2261675308.html To jest X9 przed liftem, myśle że lagi się nie różniły po lifcie-mam takie same.
Heksio
PostWysłany: Wto 11:57, 10 Kwi 2012    Temat postu:

Tak, widać spore różnice w samych amorach, bo półka to odrębna sprawa. Czyli przynajmniej teoretycznie X9 odpada...
Chyba że zaszła jakaś zmiana pomiędzy rocznikiem 2002 a późniejszymi modelami bo wskazane przez Ciebie są z 2007 roku.

No i warto też sprawdzić Aprilię Smile
mateo125
PostWysłany: Wto 11:39, 10 Kwi 2012    Temat postu:

Tak teraz parze na lagi Hexa http://allegro.pl/zawieszenie-przednie-lagi-laga-piaggio-hexagon-i2163834341.html i na lagi X9 http://allegro.pl/zawieszenie-lagi-przod-piaggio-x9-125-250-500-2007-i2211473435.html i muszę przyznać że są podbne Rolling Eyes Very Happy ale się różnią Exclamation
Heksio
PostWysłany: Wto 11:28, 10 Kwi 2012    Temat postu:

Nic nie ma na pewno - przecież te lagi w Heksie były tylko eksperymentem. Na pewno nie wrzucili ich z nikąd tylko zastosowali to co już mieli. A więc trzeba sprawdzić co tam w 2001/2002 jeszcze w Piaggio powstawało. Na pewno X9, ale co do innych to nie wiem.

Nie ma co się kierować rozmiarem koła - przecież konstrukcja wideł wszystko kompensuje. Trzeba po prostu najpierw porównać na wygląd a dopiero potem podejść z suwmiarką i miarą Smile

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group