Forum Piaggio Hexagon Forum Strona Główna

Piaggio Hexagon Forum
Forum posiadaczy i miłośników maxi-skutera Piaggio Hexagon.
 

Hexagon 250 GT identyfikacja

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Piaggio Hexagon Forum Strona Główna -> Forum Ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mariusz7924




Dołączył: 09 Lip 2017
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olawa

PostWysłany: Nie 10:54, 09 Lip 2017    Temat postu: Hexagon 250 GT identyfikacja

Mam pewien problem z identyfikacją. W niemieckich papierach
pisze że mam silnik 16-sto konny, ale po nr. Vin to raczej ten mocniejszy jest.
Wie ktoś może czym się te silniki różniły?
Kupiłem Hexa z uszkodzonym silnikiem. Uszczelka pod głowicą
padła i zardzewiał sobie cylinder. silnik już po naprawie ciągnie jak szalony.
Nie wiem jak regulować w nim zawory, linki z forum już wygasły,
więc wdzięczny bym był za wskazówki.
Wyczytałem na Niemieckim forum że pózniejsze helixy miały łącznik-podporę gaznika, zapobiegającą niszczeniu krućca gaznika. Jak wiemy, przez wibracje te krućce potrafią szybko paść. Może w Hexie były takie łączniki? Może ktoś coś wie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Heksio




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 3:44, 21 Sie 2017    Temat postu:

Witaj,

1. nie pamiętam aby silniki w heksie 250cc miały fabrycznie różnie moce, na pewno jednak różna moc będzie posiadała chińska kopia
2. sposób regulacji podany jest w manualu - na szczęście ustawia się bajecznie prosto!
3. Nie spotkałem się z żadną podpórką króćca ani w heksie, ani w cn250.
zamiennik króćca dostępny jest na Aliexpress, w easyparts i w sklepie helixowym w USA
4. Co do wibracji - bardzo niewiele króćców widziałem stalowych, najwyraźniej tłumienie wibracji z silnika gaźnikowi jest potrzebne Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mariusz7924




Dołączył: 09 Lip 2017
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Olawa

PostWysłany: Sob 8:55, 26 Sie 2017    Temat postu:

Witaj Heksio. Na niemieckojęzycznym forum helixa jest troszkę informacji na temat dodatkowej podpory gażnika. Nie samoróbki lecz oryginalnej części zapobiegającej przedwczesnemu zużyciu się krućca.
Co do regulacji to znalazłem już fajny opis.
Odnośnie mocy- 16 konny silnik pojemności 250ccm był montowany w modelu GT do roku 2001
oznaczenie ZAPM14
w latach 2000 do 2002 produkowany był model 250GTX z tym samym silnikiem, ale
o mocy 19,4 koniki. Oznaczony ZAPM14000000.
W podpisie masz GT oraz GTX-a 250. Czy możesz potwierdzić te informacje?
Dziękuję z góry.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Heksio




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 3:43, 30 Sie 2017    Temat postu:

ZAPM14000 był produkowany od 1998 do 2001 jedynie z mocą 16PS 11,8kW.
na chomiku masz w głównym folderze jedynie dwie listy modelowe jakie są dostępne w necie.

Z kolei easyparts podaje:
Hexagon 250 GT 4T 1998-1999 Honda 181 (578477 / 579188) ZAPM14000 0001001

Tylko takie dane posiadam Smile

mam trzy silniki 250cc - wszystkie wyglądają tak samo - nie widzę przyczyny aby miały mieć różne moce Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Piaggio Hexagon Forum Strona Główna -> Forum Ogólne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin