Forum Piaggio Hexagon Forum Strona Główna

Piaggio Hexagon Forum
Forum posiadaczy i miłośników maxi-skutera Piaggio Hexagon.
 

brak odejścia
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Piaggio Hexagon Forum Strona Główna -> Problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
DamsY




Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pionki

PostWysłany: Nie 11:48, 08 Maj 2011    Temat postu: brak odejścia

Witam mam hexagona 125 2t 97rok, skuterek stał nie jeżdżony od września 2010roku i teraz gdy na niego siadłem to wogóle nie ma odejscia rozpędza się do 60km/h i nie chce szybciej jechać i jest takie uczucie jakby przerywał, co to może być.? myślałem że może świece wymienić i filtr powietrza ? jak myślicie z góry dzięki za pomoc Smile Pozdrawiam

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klon




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin

PostWysłany: Nie 14:48, 08 Maj 2011    Temat postu:

ja bym do gaźnika zajrzał jak stał od zeszłego roku

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Heksio




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 15:43, 09 Maj 2011    Temat postu:

W 2T podstawowe przyczyny mogą być 3:
1. Świeca zapłonowa - przeczyścić/wymienić
2. Filtr powietrza - wyprać i naoliwić
3. Filtr paliwa - przedmuchać - jeśli przytkany - wymienić

Jeśli powyższe nie pomogą - gaźnik demontaż, mycie i czyszczenie dysz.

Przyczyny dalsze - wariator - sprawdzić rolki, napchać odpowiedniego smaru. Jeśli jednak piszesz o przerywaniu - skoncentrowałbym się na pierwszych 3, a wariator sprawdziłbym i nasmarował przy okazji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DamsY




Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pionki

PostWysłany: Pon 22:38, 09 Maj 2011    Temat postu:

zamówiłem filtr powietrza, a ta pierwsza gąbka też jest w oleju i taka klejąca się co z nią mogę zrobić można ją normalnie wyprać ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Heksio




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 9:02, 10 Maj 2011    Temat postu:

1. Oba elementy filtra pierzesz mydłem w płynie, najlepiej dokładnie. Staraj się by nic nie urwać, czy nie zrobić dziury.
2. Dobrze wypłucz.
3. Odłóż na słońcu do całkowitego wyschnięcia.
4. Przygotuj mieszankę benzyny z olejem 2T w stosunku 50/50 około jednej szklanki
5. Połóż MNIEJSZY z filtrów do plastikowego pojemnika - na płasko
6. Powoli i dokładnie polewaj mniejszy filtr przygotowaną mieszanką do uzyskania równomiernego ciemnego koloru.
7. Odłóż do ocieknięcia (około 1 godzina) na przykład na ruszt od grilla (pamiętaj by ruszt położyć na pojemniku a nie na grillu Wink
8. Zamontuj filtry w obudowie zaczynając od mniejszego (mokrego), na wierzch przychodzi ten większy - suchy.
9. Załóż pokrywę i skręć obudowę upewniając się, że filtry ułożyły się pod nią poprawnie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Heksio dnia Wto 9:02, 10 Maj 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
guli




Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Wto 10:51, 10 Maj 2011    Temat postu:

Radziłbym raczej kupić specjalny olej do filtrów. Wydatek niewielki a zachowuje się zupełnie inaczej niż olej silnikowy. Jest bardzo lepki i nie ścieknie z gąbki. Ja wkładam do foliowej torebki gąbeczkę, wlewam ok 25 gram oleju (kieliszek) i miętolę tak długo aż gąbka będzie dokładnie nasączona.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Heksio




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 13:01, 10 Maj 2011    Temat postu:

A jeszcze lepiej używać oleju do filtrów w atomizerze... Ale to już przerost formy nad treścią...

W większości serwisówek do 125/2t zalecają używać oleju Selenia Air Filter Oil w formie mieszanki z paliwem 50/50.
W książce obsługowej wypuszczonej na niemiecki rynek piszą właśnie o oleju silnikowym 2T, który może zastąpić olej do filtrów, a jest łatwiejszy w użyciu - bo logistycznie każdy posiadacz 2T ma taki w domu Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DamsY




Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pionki

PostWysłany: Śro 13:04, 11 Maj 2011    Temat postu:

posiadam cos takiego moge tym spsiukać ten filtr ?
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Heksio




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 14:05, 11 Maj 2011    Temat postu:

Jak najbardziej Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DamsY




Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pionki

PostWysłany: Śro 15:36, 11 Maj 2011    Temat postu:

i gdy go będe władać to ten mniejszy ma być mokry tak ? Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Heksio




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 19:11, 11 Maj 2011    Temat postu:

Tak, mniejszy - pod spodem ma być naolejony - raczej wilgotny, nie mokry Wink
Innymi słowy - nie może z niego ociekać Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
DamsY




Dołączył: 29 Paź 2009
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pionki

PostWysłany: Nie 16:13, 05 Cze 2011    Temat postu:

Witam , zrobiłem to ale przyśpiesznie nie jest jednak takie jakie bym chciał, co dalej ? gaźnik przeczyścić ? wcześniej miałem hexagona 125 też 2t. 13km i miał lepsze przyśpieszenie niż ten a ma 17km.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Heksio




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 20:12, 05 Cze 2011    Temat postu:

No zaraz to w końcu jaką masz pojemność bo na początku piałeś że 125, a teraz piszesz że miałeś wcześniej 125...


Świecę już wymieniłeś?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Maxi




Dołączył: 22 Lis 2010
Posty: 14
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kutno

PostWysłany: Nie 21:32, 05 Cze 2011    Temat postu:

Czyszczenie gaźnika jest pierwszą rzeczą, którą się w takich przypadkach robi. I oczywiście wlanie świeżej benzyny.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Heksio




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 0:51, 06 Cze 2011    Temat postu:

Przypominam, że w Hexagonach seryjnie montowany jest filtr paliwa. Można więc przyjąć, że gaźnik w 75% jest wolny od zanieczyszczeń stałych. Prędzej sprawdzałbym drożność filtra niż zanieczyszczenie gaźnika. Nalot nie jest tak szkodliwy, jak na przykład brak przepustowości zasilania przy podniesionym zakresie obrotowym. Co oczywiście jest kolejnym elementem na liście do sprawdzenia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Piaggio Hexagon Forum Strona Główna -> Problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin