Forum Piaggio Hexagon Forum Strona Główna

Piaggio Hexagon Forum
Forum posiadaczy i miłośników maxi-skutera Piaggio Hexagon.
 

Gaźnik i zawory Piaggio x9 250 z silnkiem Hondy.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Piaggio Hexagon Forum Strona Główna -> Problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wuja69




Dołączył: 23 Wrz 2014
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Sob 20:21, 29 Lis 2014    Temat postu: Gaźnik i zawory Piaggio x9 250 z silnkiem Hondy.

Witam, 3 tygodnie temu kupiłem Piaggio x9 250 z silnikiem Hondy.z 2001r.Mając całą zimę przed sobą postanowiłem przejrzeć i przygotować sprzęt.Po zdjęciu osłon sprzęt okazał się bezwypadkowy i jak na razie w stanie dobrym.Po wymianie filtrów -powietrza , filtru przekładni i świecy zapłonowej .przyszedł czas na wymianę filtra paliwa ,przy okazji wymieniłem przewody paliwowe.Potem postanowiłem wymontować gaźnik by go przeczyścić , umyłem go zewnętrznie, potem porobiłem zdjęcia ,zanotowałem ustawienia wszystkich części które wymontowałem z gaźnika (oprócz czujnika poł. przepustnicy- tego nie ruszałem bo i poco ,wszak tam nie ma co czyścić) .Membrany były całe , zwilżyłem je paliwem i zamknąłem w szczelnym naczyniu by nie przeschły).Części umyłem pędzelkiem w benzynie do ekstrakcji , potem wszystko przedmuchałem sprężonym powietrzem z kompresora, gaźnik był raczej bardzo brudny, pod pływakiem i z kanałów gaźnika- wylatywała brudna benzyna .Zamontowałem wszystko i odpaliłem skuter od pierwszego strzału,silnik odpalił za trzecim razem, by po ok. 5 sekundach zgasnąć. Potem odpalił ale trza było przy gazować.Po rozgrzaniu palił bez problemu oraz szybciej i równiej wkręcał się na obroty niż przed czyszczeniem gaźnika.Po przejrzeniu forum,podejrzenie padło na akumulator(który bardzo szybko się ładował po podłączeniu do prostownika i rozładowywał przy kręceniu rozrusznikiem- przedtem też zdarzyło się parę razy ,że silnik zagadał by zaraz zgasnąć wtedy gdy temperatura powietrza spadła poniżej 10 stopni. ) ,dzisiaj po podłączeniu dodatkowego starego aka samochodowego maszyna odpaliła bez problemu(silnik był zimny ) i silnik chodził bez problemu.
Zdaje sobie sprawę,że same bezproblemowe odpalenie silnika nie gwarantuję poprawnej pracy silnika i potrzeba do tego ustawienia gaźnika oraz zaworów silnikowych.
Mam do Was koledzy parę pytań-
1.O identyfikacje tej dyszy zaznaczonej na zdjęciu poniżej
[link widoczny dla zalogowanych]

według serwisówki - nazywa się ,,Flow screw,, co po tłumaczu google -,, śruba przepływu,,

czy Ktoś może ją opisać?tzn. do czego służy i jak sią nią reguluje?
2. Mam problem też z ustawieniem zaworów ,w autach regulowałem sam ,zarówno płytkami i śrubkami- wszystko bez sensacji ,działały zawsze bez problemu.Aw siniku Hońdzi jest patent z zewnętrzną regulacją ,znalazłem temat z forum Burgmani [link widoczny dla zalogowanych] jednakże nie wyczerpał on moich wątpliwości ,a mianowicie czy jedna kreska na podziałce oznacza 0,01mm czy 0,1mm ,według serwisówki obydwa zawory zawory trza ustawić na 0,1mm.
hardkorowy film z ustawiania zaworów - https://www.youtube.com/watch?v=13DrozfGnOc
Być może Ktoś ustawiał zawory w tym silniku ? i opisał by to jednoznacznie.
3.Jeszcze man jeden dylemat na temat gaźnika - poziom paliwa w komorze paliwa ma wynosić 18,5mm plus minus 1mm.Tylko nie wiem od której krawędzi trza mierzyć poziom paliwa ,na dodatek gaźnik nie jest położony po zamontowaniu poziomo tylko pod kontem oraz przekręcony wzg. swojej osi, tak więc nie jest to takie proste.
Opis z serwisówki jest taki :Checking the fuel level in the float chamber.
Position the float chamber drain pipe so that it faces upwards.
The top of the drain pipe must be higher than the float chamber surface.
Turn out the float chamber drain screw.
Start the engine.
According to the principle of comunicating vessels ,the petrol in the pipe reaches the same level as the liquid in the float chamber.
The distance between the level in the pipe and the float chamber surface must be : 18,5 mm
It the level not as specified,check the following parts:
Float valve.
Float.

To jest zdjęcie dostępnej strony gaźnika gdy jest zamontowany gaźnik na skuterze.
[link widoczny dla zalogowanych]

Zdjęcie z
zamontowanym gaźniku do dodam później ( w garażu jest raczej ciemno). Może ma Ktoś jakiś pomysł?
Przyznaję się do tego ,że podobny temat założyłem na innym forum,dlatego ,że prace stanęły z powodu mojej niewiedzy.
Bardzo proszę o pomoc i dziękuję za czas poświęcony na czytanie tematu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 10:36, 16 Gru 2023    Temat postu:

Witam,
Czy udało Ci sie wyregulować te zawory czy mógł bys podzielić sie wiedzą w tym temacie bo ja borykam sie z tym problemem.
Pozdrawiam.
Powrót do góry
Gość







PostWysłany: Pon 11:39, 25 Gru 2023    Temat postu:

Witam.
Zawory wyregulowane u mnie po jednej przedzałce do srodka kazdy i gitara zawory sie uspokoiiły najważniejsze ze juz rozrusznika nie mecze tylko jedno pykniecie i honda gada przy okazji proponuje gażnik wyczyscić honda odzyła.
Postanowiłem sie podzelic jaką kolwiek informacją gdyż w internecie jest słabo z tym rodzajem ustawiania zaworów.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Piaggio Hexagon Forum Strona Główna -> Problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin