Forum Piaggio Hexagon Forum Strona Główna

Piaggio Hexagon Forum
Forum posiadaczy i miłośników maxi-skutera Piaggio Hexagon.
 

Hexagon 180 2t. Wpadł w obroty i padł. Pomóżcie reanimować:(

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Piaggio Hexagon Forum Strona Główna -> Problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Piotrek




Dołączył: 02 Cze 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:01, 02 Cze 2012    Temat postu: Hexagon 180 2t. Wpadł w obroty i padł. Pomóżcie reanimować:(

Witam,

nie jestem mechanikiem i wiedzę na temat silników i ich naprawy mam praktycznie zerową, ale dzisiaj stanąłem przed koniecznością zmierzenia się z mechaniką w moim Hexie. Do pomocy mam kolegę obytego w mechanice samochodowej i mam nadzieję, że przy jego wiedzy i Waszych wskazówkach uda nam się reanimować mojego Hexa Very Happy

Problem wygląda następująco: chciałem nim przejechać kawałek na zasadzie "rozruszania" po zimie. Skuter odpalił od nogi (akumulator rozładowany na tyle, że od startera nie ruszył). Po przejechaniu kilku metrów maszyna wpadła w wysokie obroty. Zatrzymałem się (cudem) i zgasiłem silnik. Po ponownym odpaleniu znowu chwilę chodził dobrze i ponownie wpadł w wysokie obroty. Za trzecim razem obroty złapał od razu po odpaleniu. Po tym już skuter nie chciał odpalić i nie mam pojęcia od czego zacząć poszukiwania przyczyny Sad Byłbym wdzięczny gdyby ktoś podpowiedział od czego zacząć poszukiwania przyczyny.

Z góry dzięki


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
skuterek55




Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SLUPSK

PostWysłany: Sob 18:12, 02 Cze 2012    Temat postu:

Proponuje przeczyścić gaznik , dobrze wyregulować , sprawdzić świece

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek




Dołączył: 02 Cze 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 18:40, 02 Cze 2012    Temat postu:

W takim razie od tego zaczniemy. Najpóźniej we wtorek bierzemy się do roboty Smile gdyby ktoś miał jeszcze jakieś propozycje to proszę pisać Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klon




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin

PostWysłany: Sob 21:32, 02 Cze 2012    Temat postu:

a może łapie lewe powietrze na wale simeringiem czy do jest dwusuw czy czterosuw

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek




Dołączył: 02 Cze 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 21:43, 02 Cze 2012    Temat postu:

z tego co się orientuję to jest 2-suw Smile cieszę się, że się zainteresowaliście tematem. Sprawa jest, jakby nie było, tajemnicza Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hemi77




Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: K-Kozle

PostWysłany: Sob 21:48, 02 Cze 2012    Temat postu:

ja bym sprawdzil linke gazu czy sie nie zaciela w pancerzu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klon




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin

PostWysłany: Sob 21:49, 02 Cze 2012    Temat postu:

Guru jak to przeczyta to pomoże ja nigdy nie widziałem 2T

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Heksio




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Nie 6:33, 03 Cze 2012    Temat postu:

Ja mam sakramentalne pytanie, czy po wejściu na wysokie obroty przestał przekazywać moc na tylne koło?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek




Dołączył: 02 Cze 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 9:31, 03 Cze 2012    Temat postu:

Po wejściu na obroty zaczął zapierdzielać jak szalony i za pierwszym razem ledwo wyhamowałem. Kolejne dwa odpalenia były na głównej stopce i zaraz go gasiłem jak wskakiwał. Koło normalnie się rozpędzało...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
POPEY




Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Nie 12:38, 03 Cze 2012    Temat postu:

Na moje jak ogarniesz gaźnik to będzie supcio Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Heksio




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 2:06, 04 Cze 2012    Temat postu:

OK - no to ew zerwany pasek odpada, mógł się wkręcić w linkę przy dozowniku oleju i blokować półksiężyc.
Zacznij od sprawdzenia linki - zdejmij siedzenie i manipuluj manetką, delikatnie i energicznie - na zmianę - patrz na półksiężyc przy gaźniku czy płynnie pracuje, czy haczy, blokuje... etc. Jeśli się blokuje - odepnij linkę z niego - i sprawdź czy to ona jest przyczyną - jeśli tak - najlepiej wymienić - możliwe że haczy drutem, ale na początek naoliw - może to pomóc - warto też sprawdzić odcinek do dozownika - linka położona jest nisko - może zasysać wodę z solą i błocko.

Jeśli linki są ok - odkręć iglicę - is sprawdź jak chodzi ten tłoczek w której jest osadzona - możliwe, że wlazł tam jakiś syf i blokuje iglicę na otwarciu - na początek - polecam jak wyżej... Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
POPEY




Dołączył: 31 Mar 2012
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bydgoszcz

PostWysłany: Pon 21:52, 04 Cze 2012    Temat postu:

Przypomniało mi się jeszcze jak miałem takie objawy gdy linka zahaczyła się o obudowę rozgałęźnika linek umieszczonego obok zbiornika oleju pod plastikami Smile

Tylko że mi wtedy zawsze odpalał a teraz pisałeś że nie chce więc linkę bym w sumie wykluczył.

No ale różnie bywa.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Piotrek




Dołączył: 02 Cze 2012
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 23:28, 04 Cze 2012    Temat postu:

Witam wszystkich zainteresowanych Very Happy

sprawa ma się tak: zgodnie z propozycjami zaczęliśmy od linki i wszystko było ok. Później przerzuciliśmy się na gaźnik i chyba w tym był problem bo po "czary-mary" kolegi zaczął odpalać. Po złożeniu maszyny okazało się, że światło stopu nie działa Very Happy nie mieliśmy już siły dzisiaj nad tym siedzieć...mam nadzieję, że kumpel coś z tym zrobi.

Bardzo dziękuję wszystkim za rady i zaangażowanie w moją sprawę!

P.S gdyby coś się jeszcze wydarzyło niewątpliwie zgłoszę się do Was po poradę Very Happy bądźcie czujni Twisted Evil


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Piotrek dnia Pon 23:30, 04 Cze 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Heksio




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 17:02, 07 Cze 2012    Temat postu:

Przy zblokowanym gazie i w pełni otwartej przepustnicy 2T może nie odpalać, gdyż zwyczajnie zalewa świecę Smile 4T są na to mniej podatne, ale i w nich może dojść do zalania.

Piotrek > w Hexach z przed liftu czujniki stop w kierownicy, bardzo lubiły się brudzić i uwalać. Możesz popsikać WD40, możliwe że odpali, ja jednak zalecam wymianę na nowe. Skoro jednak odpala (zakładam że z rozrusznika) to znaczy, że czujniki masz ok - tym samym przyczyna będzie leżała w żarówkach, albo bezpieczniku.

Cieszę się, że silnik już odpala i możesz jeździć. Co prawda będzie teraz padało, ale myślę, że deszcz Cię nie zatrzyma Smile

Pozdrawiam


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Piaggio Hexagon Forum Strona Główna -> Problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin