Forum Piaggio Hexagon Forum Strona Główna

Piaggio Hexagon Forum
Forum posiadaczy i miłośników maxi-skutera Piaggio Hexagon.
 

Odkręcenie tylnego koła

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Piaggio Hexagon Forum Strona Główna -> Problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mardul




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 9:21, 10 Kwi 2010    Temat postu: Odkręcenie tylnego koła

Witam
jestem posiadaczem Hexagon'a od tygodnia i zaczęło wylatywać mi powietrze, chcę odkręcić tylne koło by iść do wulkanizacji, lecz nie potrafię tego zrobić..( kompletnie zielony)
zdjąłem taki kapselek potem było zabespieczenie i tam pojawiła mi się śruba na klucz 24, lecz próbuję i w prawo i lewo i nie mogę go odkręcić. czy on jest tak mocno przykręcony czy po prostu ja źle się zabieram za to?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Abach




Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 95
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk

PostWysłany: Sob 14:50, 10 Kwi 2010    Temat postu:

Skoro wybierasz się do wulkanizacji, to czemu uparłeś się, aby sam zdjąć koło? Podpompuj i podjedź, oni na pewno Ci odkręcą.
Jeżeli jednak upust powietrza jest tak duży, że nie dasz rady podjechać do wulkanizacji, próbuj odkręcić w lewo. Przeciwnie do wskazówek zegara. Pomocny będzie pneumat lub klucz elektryczny do odkręcania kół.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mardul




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:37, 10 Kwi 2010    Temat postu:

No właśnie byłem spytać w wulkanizacji powiedzieli mi że nie mają czasu i najlepiej jak bym przyniósł samo koło. no właśnie próbowałem i jest tak mocno dokręcone że nie mam siły, Czyli wystarczy odkręcić tą jedną śrubę na środku i koło zejdzie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemek
Administrator



Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Nie 13:18, 11 Kwi 2010    Temat postu:

widze że nie tylko u mnie jest problem z odkręceniem tylnego koła Po odkręceniu tej nakrętki koło ci zejdzie. jeżeli nie to musisz poluzować dodatkowo tylny hamulec

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
mateo125




Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 534
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Straszęcin k/Dębicy

PostWysłany: Nie 19:21, 11 Kwi 2010    Temat postu:

Po otkręceniu tej śruby zostaje Ci jeszcze otkręcenie pól wahacza/ośki , jeszcze amortyzator i 5 śrub(imbusów) i dopiero wtedy koło zejdzie.
Moim zdaniem hamuleca nie trzeba ruszać!Wink
Ja tak zdjełem koło gdy miałem przbite koło.
NIe wiem jak w przypadku tych kół z hamulcem bębnowym, ja mam z tyłu tarcze.
Za zaklejenie dziury zapłaciłem 20złWink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
skuterek55




Dołączył: 27 Gru 2007
Posty: 300
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: SLUPSK

PostWysłany: Nie 19:56, 11 Kwi 2010    Temat postu:

Nie wiem co za skutery macie ale ja w swoim hexagonie odkręcałem koło i nie musiałem odkręcać pół skutera

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemek
Administrator



Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pon 17:28, 12 Kwi 2010    Temat postu:

u mnie po odkręceniu nakrętki koło nie chciało luźno zejść a po poluzowaniu hamulca zeszło bez najmniejszych oporów. być może przy tarczy z tyłu trzeba coś jeszcze odkręcać u mnie jest bęben

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
guli




Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 68
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kalisz

PostWysłany: Pią 11:15, 16 Kwi 2010    Temat postu:

Napiszcie proszę, czy do zdjęcia tylnego koła trzeba demontować tłumik wydechu i czy dużo jest z tym roboty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
przemek
Administrator



Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Łódź

PostWysłany: Pią 17:28, 16 Kwi 2010    Temat postu:

przy zdjęciu tylnego koła nie obędzie się bez zdjęcia tłumika na całe szczęście żeby go odkręcić masz tylko cztery śruby

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ratovnik




Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Czw 2:11, 07 Sie 2014    Temat postu:

Panowie, odświeżam temat. Mam całe koło, które muszę zamienić, ponieważ z tyłu obecne jest lekko łyse.
Jak się za to zabrać, którą śrubę odkręcić, gdzie ona jest, każda wskazówka będzie pomocna Smile

Hexagon GTX125, 2000r.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez ratovnik dnia Czw 2:11, 07 Sie 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
hex 125




Dołączył: 30 Kwi 2014
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: szczecin

PostWysłany: Czw 12:26, 07 Sie 2014    Temat postu:

Po pierwsze trzeba odkręcić tłumik, jest on przymocowany czterema śrubami. Ja najpierw odkręcam te przy kolanku, później dwie imbusowe którymi tłumik jest przymocowany do silnika. Jeżeli już zdemontujesz tłumik, wyjmij ,,kapsel''(płaskim śrubokrętem) który ochrania śrubę. Jest tam zabezpieczenie które zdemontujesz intuicyjnie. Na koniec odkręcasz śrube kluczem 24. To jest ,, instrukcja'' do koła z hexagona z 96'. Może sięniewiele różnić od twojej

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Heksio




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 14:01, 07 Sie 2014    Temat postu:

ratovnik - a masz tam tarczę z tyłu u siebie?
Jeśli nie, to jest mniej więcej tak jak opisał hex 125.
Jeśli masz tarczę to musisz też zdemontować zacisk, chyba, że uda Ci się go wydobyć po zdjęciu klocków i ściśnięciu tłoka z pomiędzy tarczy a felgi. Raz mi się udało Wink
Jeśli masz bęben, to najpierw całkiem zluzuj linkę hamulca aby szczęki się cofnęły na maksa. Dopiero wtedy szarp się z felgą, inaczej uszkodzisz okładziny cierne.

Pamiętaj o wyważeniu uzbrojonego koła!
Niestety nie wszyscy gumiarze to robią, ale warto poszukać takiego co ma odpowiednią maszynę. ewentualnie można wyważyć statycznie, jeśli masz w pobliżu gumiarza co robi też w motocyklach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
ratovnik




Dołączył: 13 Lip 2014
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pią 12:23, 08 Sie 2014    Temat postu:

Heksio, z tylu mam tarczę.

Czyli w moim przypadku, odkręca i ściągam tłumik, odkręcam śrubę koła, ściągam tą dużą osłonę metalową, luzuję szczęki hamulca i koło można wyjąć?

Od strony silnika nic nie trzeba odkręcać?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Heksio




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 15:16, 09 Sie 2014    Temat postu:

1. odkręcasz dolną śrubę prawego amortyzatora
2. Odkręcasz połączenie tłumika
3. odkręcasz mocowania tłumika
4. odkręcasz dwie przednie śruby półwahacza
5. ściągasz tłumik
6. przykręcasz trochę dwie przednie śruby półwahacza
7. wkładasz w szprychy kij od szczotki blokując koło
8. odkręcasz śrubę koła, lekko - nie do końca
9. odkręcasz zacisk hamulcowy - dwie główne śruby
10. odblokowujesz i wyciągasz klocki hamulcowe
11. ściskasz tłoczek szczęki
12. kombinując ściągasz zacisk z pomiędzy tarczy a felgi i podwieszasz go gdzieś na drucie do nadwozia
13. Odkręcasz przednie śruby półwahacza
14. odkręcasz śrubę koła
15. upewniasz się, że tył skuta wisi ponad ziemią, ewentualnie dociążasz przód, lub podpierasz cegłą tył
16. ściągasz koło


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pią 16:08, 14 Sie 2015    Temat postu:

Ponawiam ponowiony temat, mianowicie jak wygląda półwahacz tylny? Może ktoś podesłać zdjęcie albo jakoś dobrze mnie pokierować? U mnie tylne kolo nie było podkręcane od 19 lat i mam wielki problem, by go zdjąć.
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Piaggio Hexagon Forum Strona Główna -> Problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin