Forum Piaggio Hexagon Forum Strona Główna

Piaggio Hexagon Forum
Forum posiadaczy i miłośników maxi-skutera Piaggio Hexagon.
 

ustawienie rozrzadu 125 4t

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Piaggio Hexagon Forum Strona Główna -> Problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tortoreto125




Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tortoreto, Italia

PostWysłany: Sob 19:27, 08 Kwi 2017    Temat postu: ustawienie rozrzadu 125 4t

Dzien dobry, jestem possiadaczem hexagon 125 4t 4v. Potrzebuje pomocy w ustawieniu rozrzadu po peknieciu lancuszka. W glowicy wydaje sie to proste ale w jakim polozeniu ustawic wal? Na kole zamachowym (magnetycznym) niema rzadnych znakow. Czy ktos wie jak rozwiazac ten problem? bardzo prosze o pomoc.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Heksio




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 22:17, 08 Kwi 2017    Temat postu:

Rzuć okiem do manuala vespowego 125/4t

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Sob 23:04, 08 Kwi 2017    Temat postu:

Dzieki serdeczne. Milego wieczoru zycze
Powrót do góry
Heksio




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Sob 23:56, 08 Kwi 2017    Temat postu:

Powodzenia - trzymam kciuki

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Pon 20:33, 10 Kwi 2017    Temat postu:

Dobry wieczor, poskladalem wszystko do kupy i odpalilo ladnie ale...
po przejechaniu jakichs 2km przy rozgrzanym silniku po zatrzymaniu kol sam gasnie i przez jakis czas nie moge go odpalic. Zalapuje dopiero po kilku minutach. Dodatkowo do 60km/h rozpedza sie bardzo ladnie a pozniej potrzebuje troszke wiecej czasu. Sad I co Pan na to Panie Heksio?
Powrót do góry
Heksio




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 2:31, 11 Kwi 2017    Temat postu:

Z objawów wynika, że pracuje na ssaniu a bez ssania nie chce - problemu na początek szukałbym w gaźniku.

A w zasadzie w układzie zasilania paliwem (trochę szerzej) bo poza brudnym gaźnikiem oczywiście mieszanka może być za bogata lub zbyt kiepska. Lewe powietrze - na przykład dziurawy/pęknięty króciec ssący, albo filtr powietrza i droga powietrza przez przewód mogą być zakłócone.

Zacznij - od wstępnej kontroli wzrokowej filtra, przewodów powietrznych i króćca ssącego (poruszając gaźnikiem) czy nie ma szczelin.

Jeśli badanie wyjdzie OK - zostaje wymontować i wyczyścić/sprawdzić gaźnik - później jego regulacja


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Heksio dnia Wto 2:35, 11 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tortoreto125




Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tortoreto, Italia

PostWysłany: Wto 7:44, 11 Kwi 2017    Temat postu:

To napewno nie problem ssania bo wskaznik temperatury pokazuje wskazania srodkowe motor goracy przewody gorace a na wolnych obrotach wlacza sie wentylator, jest nowy termostat i czujnik temperatury jak rowniez pompa wody, zainwestowalem w zeszlym roku jak mi sie zagotowal. Pozniej cos sie stalo zenie chcial palic, mechanik wydal diagnoze rozrusznik, z braku czasu i checi stal sobie do zeszlego tygodnia kiedy to zakupilem nowy bendix i po szybkiej wymianie zmuszony bylem wsadzic raczki troszke glebiej. okazalo sie ze jest pekniety lancuszek rozrzadu. A ze jestem laikiem w tej kwesti korzystam zroznych porad i wten sposob trafilem na to forum ktore okazalo sie wiekce pomocne. ale odbiegam od tematu. Pytanie jest czy jezeli zagotowalem go wczesniej (plyn wyskoczyl spod korka chlodnicy) to wskutek przegrzania tlok mogl stracic swoje parametry
i teraz po rozgrzaniu sie silnika nie trzyma kompresji. Korzystajac z urlopu zrobilem szyki rekonesans i sprawdzilem cisnienie na tloku po uprzednim rozgrzaniu silnika i niestety sprawdzily sie moje najgorsze przewidywania, a mianowicie 9,5 (chyba) atm. czyli wedlug mojego rozeznania conajmniej o 2 atm zamalo. I czeka mnie powtorne rozbieranie. Pocieszam sie tym ze teraz wiem co i jak i nie bede bladzil po omacku. Mam wielka prosbe, o czym nie pomyslalem wczesniej, czy moglby mi Pan podpowiedziec co jeszcze przy okazji moglbym skontrolowac wedlug panskiego bogatego doswiadczenia? Z gory dziekuje i zycze milego dnia.mpresji?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez tortoreto125 dnia Wto 12:40, 11 Kwi 2017, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Heksio




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 19:15, 11 Kwi 2017    Temat postu:

Jak zabierasz się z górę silnika to na szczęście w Twojej heksie powinny być dostępne zestawy od RMS'a - jeśli możesz nie bierz chińskich - chińskie tylko w ostateczności - jeśli nie są dostępne OEMy albo dobre aftermarkety, albo nie stać Cię na oryginalne Piaggio. Poza RMSem rzoć okiem na poliniego i malossiego - nie polecam bo to są tuningi i zwykle ich zastosowanie wymaga dalszych inwestycji co ani nie podnosi trwałości ini nie zadba o Twój portfel - staraj się jechać po standardach - a RMS to właśnie kopia oryginałów - więc zoptymalizowany

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tortoreto125




Dołączył: 08 Kwi 2017
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tortoreto, Italia

PostWysłany: Śro 7:37, 12 Kwi 2017    Temat postu:

O chinczykach nawet nie myslalem, piaggio odpada bo nie wystepuje w sprzedazy sam tlok jedynie w komplecie z cylindrem a to kosztuje prawie tyle co dalem za skuter. Pozostaje ten RMS poszperam na allegro i cos wymysle. Jak dobrze doczytalem to srednica tloka nominalnego to 57,4. Niebardzo wiem co to sa OEMy i Aftermarkety ale to sobie sprawdze. Niestety wymiane tloczka musze odlozyc na poswietach bo czesci wczesniej nie dojda. Odezwe sie jak juz bedzie po wszystkim. Chyba ze wyjdzie cos wczesniej. musze jeszcze jakos naprawic sensor swiatla hamulca w lewej manetce i napewno cos tam sie jeszcze znajdzie. A tak nie na temat nawiazujac do ktoregos z postow o srednicy kol w hexagonie to moge potwierdzic ze byly wypuszczane tez na 12" zarowno przod jak i tyl. Milego dnia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Piaggio Hexagon Forum Strona Główna -> Problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin