Forum Piaggio Hexagon Forum Strona Główna

Piaggio Hexagon Forum
Forum posiadaczy i miłośników maxi-skutera Piaggio Hexagon.
 

UWAGA! przedni amortyzator do GTX250

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Piaggio Hexagon Forum Strona Główna -> Problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Heksio




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 6:38, 02 Paź 2012    Temat postu: UWAGA! przedni amortyzator do GTX250

Panowie i Panie - niniejszym donoszę, że przedni amortyzator do GTX250 jest zupełnie inny niż w pozostałych wersjach Hexagona!
O czym się przekonałem ostatnio.

Mało tego - z przeprowadzonego wywiadu wynika, że tylne amortyzatory również się różnią!

Nowe amortyzatory do tego modelu dostarcza wyłącznie BITUBO. łączny koszt kompletu amortyzatorów to około 3.000zł!!!

Nie są dostępne amortyzatory od YSS!!!

W praktyce oznacza to że jesteśmy zdani wyłącznie na amortyzatory używane. Warto podkreślić, że oryginalne amortyzatory Piaggio NIE SĄ ROZBIERALNE.
Kupując więc używki warto jest poszukać pasujących modeli BITUBO które można przeserwisować. Niestety nie często da się na nie trafić. Możliwe, że będą się pojawiać na niemieckim ebay'u.

Przedni amortyzator w GTX250 jest o 5mm dłuższy - ma więc 245mm.
Pasujące modele Bitubo posiadają zbiornik powietrza PO LEWEJ STRONIE.

Dostępne modele na przód to:
Bitubo PV016YAP02 (występują ze zbiornikiem po lewej i po prawej)
Bitubo PV016YEP01

Model na tył:
Bitubo PV019WMB01

Ostatnia cyfra to kod koloru, a więc może się zmieniać.

To niestety moim zdaniem zmniejsza atrakcyjność modelu GTX250 Sad

Wkrótce przedstawię wam konsekwencje montażu amortyzatora PV025YAP01 wersja ze zbiornikiem po prawej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klon




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin

PostWysłany: Wto 6:54, 02 Paź 2012    Temat postu:

Ostatnio znalazłem firmę w necie co regerenuje dziwne amory

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Heksio




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 1:55, 03 Paź 2012    Temat postu:

Pytanie - czy regenerują amortyzatory NIEROZBIERALNE, oraz czy taka regeneracja starczy na dłużej niż pół roku. Mój stary amor jest kompletnie zajechany, padł tłok no i aluminiowe mocowanie pękło od przeciążeń gdy brakowało tłumienia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klon




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin

PostWysłany: Śro 7:04, 03 Paź 2012    Temat postu:

regenerują nierozbieralne, nietypowe i aluminiowe ps. w mojej kosiarce "Lupo" poprzedni właściciel regenerował aluminiowy a zaślepiony był zakręcanym korkiem specjalnie go rozkręcałem i patrzyłem jak to jest zrobione ja dzwoniłem do gościa z Poznania a drugą firmę znalazłem w necie z Gdańska sądzę, że też naprawiają wynalazki nie pytałem się o koszty.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Heksio




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 20:29, 03 Paź 2012    Temat postu:

znajdziesz namiary na tą firmę z Poznania?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klon




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin

PostWysłany: Śro 22:14, 03 Paź 2012    Temat postu:

jutro poszukam w pracy bo na tamtym kompie to widziałem odpiszę do kolegi

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Heksio




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 4:12, 05 Paź 2012    Temat postu:

A tak wygląda mój amor po modyfikacji Smile

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
julia1




Dołączył: 21 Kwi 2012
Posty: 10
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: obok stolicy

PostWysłany: Czw 20:42, 11 Paź 2012    Temat postu:

A dlaczegoż to zbiornik jest skierowany w bok????
Poza tym 5mm to chyba niewielka różnica i myślę że amory można stosować zamiennie o ile umocowanie jest takie samo.
A jak się uprzesz na oryginał z wahaczem to już chyba taniej zamontować zawias od ostatnich heksiów na dwóch lagach.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klon




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 484
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Jarocin

PostWysłany: Pią 8:25, 12 Paź 2012    Temat postu:

ale kolega tuningował maszynę fajnie to wygląda Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Heksio




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 20:06, 12 Paź 2012    Temat postu:

julia1 - zbiornik zamontowany jest w bok bo w pion się nie mieści - o czym pisałem. Wynika to z zastosowania innego zacisku przedniego - doprecyzowując bo ostatnio znów przeglądałem zdjęcia hexagonów - prawy zbiornik nie będzie pasował do żadnej Hexy z nowym zaciskiem na podłużne klocki - czyli po face liftingu. Zbiormik da się zamontować tylko na 90 stopni gdyż trzeba pozostawić dystans do zacisku, warto zwrócić uwagę, że pływa on podczas hamowania.

Co się tyczy podwójnej lagi z przodu - pomysł oczywiście plus minus świetny, ale...

Trzeba kupić cały zestaw a nikt takiego nie sprzedaje. Trzeba kupić:
- widelec
- amory
- tarczę
- zacisk
- przewód hamulcowy
- ślimak prędkościomierza
- linka prędkościomierza
- koło
- opona

Od czterech lat nie widziałem aby ktoś sprzedawał pełen zestaw na Allegro.

No i teraz prawdziwy mankament.
Po takiej modyfikacji z przodu będzie 12" a z tyłu 11" i nie da się wymienić koła na 12" bo ani nie dostaniesz pasującej felgi ani wahacza, ani tylnych amorów.

Osobiście nie jestem fanem jechania pod kątem - więc dla mnie taka modyfikacja odpada.


Teraz dalej - tobie 5mm może wydawać się mało, ale producent uznał że tak ma być. Prawdopodobną przyczyną jest większa masa pojazdu, ale nie wiem czy tylko - ja nie negocjuję z producentem - wychodzę z założenia, że jeśli uznał że jest to absolutnie konieczne to tak właśnie jest. W innym przypadku woleliby użyć standardowego amortyzatora - bo tak jest taniej i bardziej opłacanie...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Piaggio Hexagon Forum Strona Główna -> Problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin