Forum Piaggio Hexagon Forum Strona Główna

Piaggio Hexagon Forum
Forum posiadaczy i miłośników maxi-skutera Piaggio Hexagon.
 

Super hexagon?
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Piaggio Hexagon Forum Strona Główna -> Twój Hexagon
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fala




Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 10:11, 16 Cze 2014    Temat postu: Super hexagon?

Znalazłem takie ogłoszenie, czy widzicie może w tej ofercie coś jeszcze podejrzanego, oprócz przebiegu?[/color] [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Heksio




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pon 11:20, 16 Cze 2014    Temat postu:

Lusterka od wersji sprzed liftu.
Przednie nadkole wymienione.
Felgi mają nieoryginalny kolor.
Czerwone plastiki wyglądają na oryginalny lakier.
Brakuje kumki wokół szyby przedniej.
W tym silniku lubi schodzić farba z silnika - tutaj nie widać (kiepskie foty) by odpadała, co wskazuje na dobre przechowywanie lub niski przebieg. Chyba że był malowany blok i kapa.

W przebieg nie wierz, w hexagonie licznik ustawia się w 15 minut na dowolną wartość.


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Fala




Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 14:11, 16 Cze 2014    Temat postu:

Kurde, przepraszam, że pomyliłem działy, miało być w "kupuję hexagona" Sad. W przyszłym tygodniu będę w Szczecinie, jak do tej pory nie pójdzie, to go obejrzę z bliska:). Po czym Kolega poznał, to wymienione nadkole? Czy to może świadczyć o przebytym poważnym wypadku? Biorę się za studiowanie, czym różnią się lusterka w wersji sprzed liftu:)
Aha, dobrze myślę, że w tym motocyklu zamontowany jest ten nowocześniejszy silnik z czterozaworową głowicą?
W przebieg oczywiście nie wierzę.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Heksio




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Wto 0:12, 17 Cze 2014    Temat postu:

To jest silniczek bardzo wdzięczy, znany dobrze z Piaggio i są do niego klunkry Smile
Polecam
Choć demon prędkości to nie jest, za to plusuje niskim zużyciem paliwa Smile

Nadkole ma czarne - w oryginale jak widać większość to szare Smile
Uszkodzić nadkole w zasadzie można tylko przy uderzeniu w przód, ale siła nie jest wymagana wielka, więc oczywiście warto się przyglądać dokładniej, ale nie ma pewności, że była jakaś masakra.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Fala




Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:19, 17 Cze 2014    Temat postu:

Już wiem czym różnią się lusterka przed liftem od po liftu. Teraz biorę się za studiowanie co to są klunkry Wink
Dzięki za spostrzeżenia i uwagi Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Heksio




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Śro 16:46, 18 Cze 2014    Temat postu:

Klunkry to takie bambetle, co się ich nie bierze.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Fala




Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 21:23, 18 Cze 2014    Temat postu:

Coś jest w tych hexagonkach, próbuję się zmusić do oglądania innych modeli skuterów np. piaggio X9 (podobno dużo lepszy) ale wszystkie te nowsze, szybsze, z absem są jakieś takie do siebie podobne a hexagon nie dość, że się wyróżnia jest nie drogi to jeszcze jest praktyczny. A może mi na starość odbija Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Heksio




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 14:26, 19 Cze 2014    Temat postu:

A ja jeździłem x9 i zupełnie mnie do siebie nie przekonał. Inna pozycja za kierą, brak możliwości wyciągnięcia nóg i wygląd... który trąci myszką...
W Hexagonie taka stylistyka jest zaletą, ale w x9 wadzi.

Skuty, które wchodzą u mnie jeszcze w rachubę to:
Honda Shadow, Yamaha Maxam, Piaggio x8, Vespa 300ccm, Honda SilverWing 600, Gilera GP800, Aprilia Atlantic. Honda Helix.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Fala




Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 17:59, 19 Cze 2014    Temat postu:

Myślałem, że mam już jakieś pojęcie o skuterach ale po tam jak obejrzałem sugerowaną przez Heksia Yamachę Maxam oczy zrobiły mi się większe...
To dopiero skuter obok którego nie można przejść obojętnie, nigdy czegoś podobnego nie widziałem.
Nie mam prawka kat.A więc mam wybór trochę ograniczony. Podoba mi się też klasyczna Vespa GTS, ale jej ceny wykraczają poza limit, który sobie nakreśliłem.
Napisałem do człowieka sprzedającego hexagona, twierdzi, że nadkole nie było wymieniane a lusterka takie już były, gdy przyjechał z Niemiec.
Tak myślę, że może to prawda, iż stał 8 lat nieużywany(pewnie po dzwonie) i handlarz go takiego kupił, zrobił przód i teraz sprzedaje. Czy żeby sprawdzić czy nie było poważnego bum muszę zdjąć przednią czaszę skutera?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Heksio




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 23:39, 19 Cze 2014    Temat postu:

Jeśli chcesz sprawdzić skuta dokładnie musisz zdjąć wszystkie plastiki i popatrzeć pod kapę napędu. Po wariatorze i sprzęgle bez problemów rozszyfrujesz przebieg. do 45-55 tysięcy powinien być równiutki ślizg, pod warunkiem, że był normalnie używany. Jeśli tylko po mieście może być podjechany przy osi, jeśli na trasie to na obwodzie. W mieszanym cyklu wario będzie gładkie (mniej więcej). Jeśli jednak namacasz wgłębienia, to w zależności od wielkości (doświadczenie) wiesz już jak bardzo blisko jest 80-100 tysięcy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Fala




Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 8:05, 20 Cze 2014    Temat postu:

Wątpię żeby właściciel pozwolił mi tak rozbebeszyć skuter tym bardziej, że nie wiem jak się do tego zabrać Smile Trzeba będzie zaryzykować, jak będzie ładnie wyglądał, zapali zimny za pierwszym razem, nie będzie wycieków z silnika, to go kupię a później zrobię dokładniejsze oględziny według Twoich wskazówek. Najwyżej wtopię.
Barrrdzo dziękuję za bezcenne rady, może kiedyś będą mógł się zrewanżowaćSmile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Heksio




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Czw 14:26, 26 Cze 2014    Temat postu:

Jak będziesz kupował pamiętaj, że każda wada zmienia cenę Smile
Są usterki bardzo drogie do usunięcia, a niektórych z braku części usunąć się nie da :/
Generalnie Wariator i sprzęgło to w 4T najdroższy element do wymiany.
W 2T dostępne są zamienniki z chin i RMS. Do 4T nawet chińskie zamienniki kosztują po niecały tysiąc za komplet.
Dlatego też jest to pierwszy element do sprawdzenia.
Ramę tam gdzie widać - dokładnie obadaj.
Przejedź się, nie powinno być słychać stuków, a napęd nie powinien szarpać, ani zbytnio szumieć. Kierownica powinna kręcić się łagodnie, a skuter jechać prosto. Na wybojach powinien tłumić. Jeśli amory są wybombane pamiętaj że ich wymiana też zamknie się w 600-800zł
Chyba, że trafisz na bitubo, które można serwisować. Są też ponoć magicy, którzy regenerują amory nierozbieralne, sam tego nie robiłem.
Poszukaj rdzy - dużo mówi o kraju pochodzenia - jeśli jest jej sporo - sprawdź przednią lampę i zegary, czy nie są w milach, a lampa nie świeci w lewo Wink
Silnikiem aż tak nie musisz się przejmować - prosta konstrukcja, łatwy remont i raczej dostępne części, ale warto by chodził łagodnie, bez stuków i regularnie.

A ja chyba pokuszę się w końcu o napisanie poradnika Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Fala




Dołączył: 13 Cze 2014
Posty: 16
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 9:56, 27 Cze 2014    Temat postu:

Znowu dziękuję za garść cennych rad:) myślę, że przydatnych przy zakupie każdego modelu skutera. Wczoraj byłem przy niemieckiej granicy zobaczyć skuter z pierwszego postu, niestety spóźniłem się i ktoś go kupił - szukam dalej Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Heksio




Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 951
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 17 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań

PostWysłany: Pią 21:06, 27 Cze 2014    Temat postu:

Powodzenia, jak znajdziesz coś w Poznaniu - daj znać, mogę rzucić na niego dla Ciebie okiem Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Alex44




Dołączył: 22 Maj 2014
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:42, 30 Cze 2014    Temat postu:

Hexio - zdecydowanie powinieneś napisać WTF... eee... FAQ Smile
Dużo się od Ciebie dowiedziałem, ale i tak uważam, że nawet samo Piaggio nie wie o swoich wyrobach tyle, co Ty Smile

A propos zakupów (i trzeba tę informację gdzieś ogólniej powtórzyć) działa już strona
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli znasz nr rejestracyjny, VIN i rok pierwszej rejestracji (pierwszej w ogóle, a nie w Polsce), to dowiesz się, ilu właścicieli miał pojazd (ale tylko w Polsce) aż do dnia obecnego.
Rzecz jest gratis i będzie rozwijana.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Piaggio Hexagon Forum Strona Główna -> Twój Hexagon Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
deox v1.2 // Theme created by Sopel & Download

Regulamin